måndag 16 juli 2007

Ärliga människor

Någon vänlig själ hade lämnat in vår cykelväska på polisstationen. En trevlig kvinna (stamkund på Pearlshop) ringde Tommy i morse och berättade att vår väska var inlämnad. Upphittaren hade dock slängt våra mackor. Jag var in för att hämta väskan strax före tre och höll på att tappa hakan. Det var en olidligt lång kö för alla som skulle skaffa pass. Jag tror att jag fick vänta en halvtimme innan det var dags för mig, då visade det sig att jag skulle ha haft 50: - i kontanter för hittelönen, till det gick det inte att använda kortet. Så jag fick springa upp på jobbet, hämta kontanter, tillbaka igen.

Men det är skönt att det finns ärliga människor, det hade kostat oss en del att ersätta det där. Jag var också och hämtade ut 4 flaskor Auxey-Duresses som vi beställt. Vi får se hur Tommy ska lyckas med att hålla mina fingrar därifrån./ L

Inga kommentarer: