tisdag 6 januari 2009

Skötsamma vi

Det är tur att det är så många helgdagar så att det går att vara ute i dagsljus även nu när det är som mörkast på året. Efter korsordslösning och städning så lyckades vi med att komma ut idag också. Det blev lite mer jogg och lite mindre promenad än förra gången. Sträckan vi tar oss runt på är blodomloppet, ca 4,5 km, riktigt lagomt med tanke på hur otränade vi är.

Förra gången vi var ut så hade jag inte en bra jacka med tanke på temperaturen, det var ca -10 grader. Jag kände mig både kall och blöt samtidigt och det är inte så roligt. Kontentan av mina synpunkter var att jag behövde en ny träningsjacka.

Så jag var på Stadium och investerade i en vindjacka av märket Björn Dählie, det var den enda vettiga jackan de hade till ett vettigt pris (Rea 499:- ord 1399:-) sånt gillar jag. Största nackdelen är att den är vit. Nu måste jag bara hitta en matchande snygg mössa till den också...

Inga kommentarer: